SSA gaat afbouwen

De stichting SSA heeft vijftien jaar na de oprichting besloten om langzaamaan af te bouwen en geen sponsoren meer te zoeken. Studenten die nog bezig zijn met hun studie, maken deze uiteraard af. De laatste studente is in 2023 klaar.

Via SSA hebben 32 kinderen uit de sloppenwijk Korogocho in Nairobi, Kenia, een betere toekomst gekregen door scholing. Eén van hen werkt voor de Verenigde Naties, vijf zijn met hun bachelor bezig en één gaat een master doen. De overigen hebben of zoeken een baan.

Artsen
In Beira, Mozambique, heeft SSA zestig jongeren opgeleid tot arts of hoofdverpleegkundige.
Een groot deel van hen werkt nu in de gezondheidszorg in Mozambique en een deel studeert de komende jaren af. Zo zijn er dit jaar tien klaar.