Oproep noodhulp Mozambique

Mijn man en ik zijn sinds 1998 sterk betrokken bij de stad Beira in Mozambique, die nu zwaar is getroffen door de cycloon Idai.
De noodhulpkaravaan is in Beira gearriveerd. Maar bereikt velen niet – door bureaucratie, door politiek. Ik belde net een vriend die eten zoekt voor 100 gezinnen in zijn wijk. En daken, En schoon water. Het geld dat voor noodhulp wordt ingezameld door grote organisaties gaat naar de Mozambikaanse overheid. Wij zijn er niet zeker van dat het op de juiste plek terechtkomt – Beira is een oppositiestad.

Studente Hilza, in Beira, appt mij:
‘Mary-Ann, unfortunately there is a lot of bureaucracy in our country…, and many of donations sent to Beira, in the central zone of Mozambique will not be for the population that needs.’
Een pijnlijk waarheid.

Als jullie hulp willen geven, kan dat via onze stichting, die een ANBI status heeft, dus het bedrag dat jullie geven, kun je als gift aftrekken.
Stichting Studiebeurs voor Studenten in Afrika
Bankrekening NL67RABO 0372 6207 60